لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سنسور مخفی پلتی اسموگراف در اپل واچ

سنسور مخفی پلتی اسموگراف در اپل واچ

دیروز گزارشی از سایت iFixit منتشر کردیم که برای اولین بار به ما اجازه داد داخل اپل واچ را از نزدیک ببینیم، در ادامه این کالبد شکافی تیم iFixit اعلام کرده است که در بین سنسور های مختلف اپل واچ سنسور PlethySmograph (پلتی اسموگراف) نیز به چشم میخورد. 

تکنولوژی تشخیص ضربان قلب اپل واچ با استفاده از این سنسور کار میکند که در واقع نوعی اکسیمتر است. با امکان وجود قابلیت تشخیص میزان اکسیژن در خون اپل هنوز از چنین قابلیتی صحبت نکرده است. چرا ؟؟؟ 

جالبه بدونید که یک اکسیمتر ضربان قلب، تفاوت رنگ قرمز میان رنگ دانه های هموگولوبین هایی که اکسیژن حمل میکنند را تشخیص میدهند، هموگلوبین های اکسیژن دار و هموگلوبین های بدون اکسیژن در خون تفاوت رنگ دارند، این سنسور در واقع از دو دیود رنگی استفاده میکند، یکی از دیود ها نور نامرئی مادون قرمز و دیگری نور مرئی قرمز تولید میکند. با محاسبه تفاوت رنگی که هر هموگلوبین به خود جذب میکند، تعداد هموگلوبین های اکسیژن دار و بدون اکسیژن مشخص میشود. 

به صورت کلی موجودات زنده در سطح دریا دارای میزان اکسیژن 96% در خون میباشند ، اگر این میزان به 65 % کاهش یابد باعث ایجاد اختلال در هوشیاری و اگر به 55% کاهش یابد باعث بیهوشی خواهد شد. 


یادتون نره حتما مارو دنبال کنید : 

NIC on FaceBook NIC on Google Plus NIC on InstaGram NIC on Twitter

 

این یه قابلیت خارق العاده برای اپل واچ محسوب میشه، هنوز معلوم نیست چرا اپل این قابلیت رو معرفی نکرده، اما به نظر من از دو حالت خارج نیست یا میخواد کاربرا رو با یه آپدیت نرم افزاری سورپرایز کنه یا بخاطر مشکلات و سخت گیری های قوانین FDA نتونسته هنوز این سنسور رو فعال کنه. 

نظر شما چیه؟

سنسور مخفی پلتی اسموگراف در اپل واچ

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373