لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا شرکت اپل در ایران فعال می شود؟

آیا شرکت اپل در ایران فعال می شود؟

به دنبال تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران، شرکت اَپل از سال ۲۰۰۸ میلادی این تحریم ها را در بخش نرم افزار و سخت افزار اجرا کرد‫. اما در ماه مِه سال گذشته دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا به شرکت اپل اجازه معامله با ایران را داد و وبسایت اپل نیز بلافاصله ایران را از لیست کشورهای تحریم شده حذف کرد.

بر اساس گزارشی که اکتبر ۲۰۱۴ در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شد، شرکت آمریکایی اپل بدنبال تصمیم ماه مه دولت آمریکا قادر به صدور تلفن های همراه آی فون به این کشور خواهد بود. این تصمیم برای کمرنگ کردن تحریم های اقتصادی علیه ایران، و لغو تحریم های مربوط به فروش تجهیزات ارتباطی ‫نظیر گوشی های هوشمند و نرم افزار گرفته شد.

بر همین اساس اپل، گفتگوهای مقدماتی خود را برای فروش آی فون در ایران آغاز کرد‫. البته شرکت اپل قصد ندارد در ایران فروشگاه اپل باز کند بلکه محصولات خود را  از طریق فروشنده های معتبر دیگر عرضه خواهد کرد‫.

یکی از سوال هایی که بعد از ورود رسمی محصولات اپل به ایران مطرح می شود این است که آیا با راه اندازی نمایندگی اپل در ایران سیستم جدید  «اپل پِی» هم در آن کشور فعال خواهد شد یا نه؟

«اپل پی» یا سامانه ی پرداخت اپل‫، یکی از روش های جدید پرداخت پول است که شرکت اپل آن را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد‫.

برای بهره گیری از این سامانه، کاربر باید نخست اطلاعات کارت اعتباری خود را با اسکن کردن کارت وارد آیفون کند و از آن پس هر بار که کالایی را می خرد می تواند با نزدیک کردن دستگاه تلفن همراه خود به پایانه مجهز به فناوری اصطلاحا اِن اِف سی، هزینه را پرداخت کند‫.

اگر آنگونه که کارشناسان تخمین می زنند روش خرید از طریق آی فون مرسوم شود، ایران با ۷۷ میلیون جمعیتی که ۴۲ درصد آن زیر سن ۲۵ سال هستند، بازاری بالقوه برای محصولات اپل خواهد بود و چنانچه شرکت های داخلی بتوانند استانداردهای اولیه طرف‌آمریکایی را مهیا کنند، به زودی ممکن است سامانه پرداخت اپل هم در ایران باب شود‫. با این وجود هنوز موانع قابل توجهی برای یک چنین همکاری وجود دارد از جمله محدودیت های ناشی از تحریم های بانکی ایران‫.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420