لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نسل بعدی مک‌های اپل لو رفت: مکبوک‌ایر۱۲ اینچ، نازکتر از همه و همیشه

نسل بعدی مک‌های اپل لو رفت: مکبوک‌ایر۱۲ اینچ، نازکتر از همه و همیشه

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در حال آماده سازی مک‌بوک ایر تازه‌ای برای سال جاری است که به شکل تندروانه‌ای تمامی استانداردهای موجود (همچون پورت یو‌اس‌بی کامل، اتصال شارژ مگ‌سیف و اسلات کارت حافظه SD) را به دور می‌افکند.

 

منابع نزدیک به شرکت می‌گویند هدف اپل از این تغییرات بنیادی، کاهش بیش از پیش و خارق‌العاده ضخامت و وزن مک‌بوک ایر و همچنین افزایش رزولوشن آن است.  فردی که از نسخه‌های اولیه این محصول در شرکت اپل استفاده کرده، اطلاعات دقیق و نسبتا کاملی را در زمینه مک‌بوک ایر بعدی منتشر کرده است.  متخصصان گرافیک سایت 9to5mac هم تلاش کرده‌اند با جزئیات دریافتی، دقیق‌ترین و شبیه‌ترین تصویر به محصول آینده اپل را تهیه کنند.

قرار است مکبوک‌ایر بعدی ۱۲ اینچی بوده و لذا ابعادی کوچکتر از مدل ۱۳ اینچ فعلی داشته باشد. در واقع اپل به این نتیجه رسیده که جایی میان دو اندازه پیشین می‌تواند نقطه بهینه محصول تازه‌اش باشد، لذا پس از عرضه مک‌بوک ایرهای ۱۳ و ۱۱ اینچ، اکنون تصمیم دارد سراغ ۱۲ اینچی‌ها برود. گفته می‌شود مک‌بوک ایر جدید تقریبا ۶.۳۵ میلیمتر نازکتر از مدل ۱۱ اینچی فعلی خواهد بود و البته طول آن هم به همین اندازه بلندتر شده. لذا نمایشگر بزرگتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این شرکت برای جای دادن نمایشگر ۱۲ اینچی در بدنه‌ای تقریبا هم اندازه نسخه ۱۱ اینچی فعلی، حاشیه‌های نمایشگر را در همه سو تا حد ممکن کاهش داده است.

علاوه بر این تغییرات ظاهری و اندازه، تمامی بخشهای مک‌بوک‌ایر جدید دچار تغییرات فراوان و بازطراحی کامل شده‌اند و شما می‌توانید تغییرات را در همه زمینه‌ها همچون کیبورد، ترک‌پد و حتی اسپیکر مشاهده کنید.  کلیدهای کیبورد در مکبوک جدید تقریبا لب‌به‌لب بدنه قرار گرفته‌اند و البته کل چیدمان صفحه‌کلید هم دچار تغییر شده است. اکنون کلیدها اندکی به هم نزدیک‌تر شده‌اند. اپل همچنین برای کوچکتر کردن هرچه ممکن صفحه کلید، برخی کلیدهای عملکردی بالایی را تغییر داده و همچنین از کلیدهای جهت‌نمای ساده و جمع‌وجورتری بهره برده است.  

 

علاوه بر کیبورد، صفحه لمسی این لپ‌تاپ خارق‌العاده هم تغییر یافته است. ترک‌پد تقریبا هم اندازه مدل استفاده شده در مکبوک ایر ۱۱ اینچی است و البته اندکی عریض‌تر شده است.  قد آن هم تا جای ممکن بلند شده و به کیبورد و لبه انتهایی بدنه بسیار نزدیک گردیده.  طبق برخی شنیده‌ها ترک‌پد جدید قرار است شیوه کارکردی کاملا تازه داشته باشد و نحوه کلیک کردن و کار با آن نسبت به مدلهای قبل متفاوت خواهد بود.

یکی از این تغییرات حذف امکان کلیک فیزیکی روی ترک‌پد و بهره‌گیری از روشهای لمسی خواهد بود. اینگونه ضخامت مک در نازکترین بخش تا حد فراوانی کاهش خواهد یافت.  همانطور که در تصاویر این مطلب مشاهده می‌کنید، مک‌بوک ایر ۱۲ اینچ تا حد زیادی نازکتر از مدل ۱۱ اینچی شده است. علاوه بر این بخش بالایی کیبورد به ۴ سوراخ بازطراحی شده ویژه اسپیکرها مجهز شده که برای یک محصول بدون فن، نقش خنک‌کننده اصلی را هم بازی می‌کنند. 

این لپ‌تاپ به اندازه‌ای نازک طراحی شده که کارکنان اپل در میان خودشان آن را «مک‌بوک مخفی» نام گذارده‌اند. برای دست‌یابی به این سطح از قابلیت حمل و سبکی، اپل نه تنها ترک‌پد و کیبورد را نازک کرده است، بلکه به اسپیکرها و پورتهای روی بدنه هم رحم نکرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373