لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه عملکرد آیفون و دستگاه های اندرویدی از نظر رم

مقایسه عملکرد آیفون و دستگاه های اندرویدی از نظر رم

اپل تصمیم گرفته است که فقط یک گیگابایت مموری را درگوشی های آیفون 6 وآیفون 6 پلاس ارائه دهد . در حال حاضر بحث های بسیار زیادی در مورد این تصمیم اپل انجام می گیرد . این در حالی است که سازندگان گوشی های هوشمند اندرویدی تمایل دارند تا حافظه ای بیش از 2 گیگابایت را در گوشی های خود ارائه دهند .

برخی از گوشی های اندرویدی به میزان 3 برابر حافظه بیشتر از آیفون در اختیار دارند . با این حال به نظر شما آیا می توان گفت که هنوز هم آیفون عملکرد بهتری دارد ؟

 

191.png

 

این دقیقا همان سوالی است که Quora مطرح کرده است . Quora یک وب سایت اجتماعی است که راهی را برای مردم فراهم کرده تا سوالات خود را بپرسند . افراد آشنا و متخصص در زمینه سوال مربوطه ، پاسخ مقتضی را به این سوال ارائه می دهند . سیستم رای گیری این سایت ، به گونه ای است که پاسخ های ارائه داده شده را طبقه بندی می کند و در نتیجه میزان پاسخ های مشابه داده شده به هر سوال مشخص می گردد .

یکی از  سوال هایی که در این وب سایت پرسیده شد  این بود که چرا گوشی های اندرویدی میزان حافظه بسیار بیشتری از آیفون ها دارند . 2600 نفر به این سوال پاسخ دادند . مجموعه پاسخ ها شامل یک نمودار آماری نیز هست .

 

در واقع می توان گفت اندورید به دلیل روشی که برای انجام دستورات دارد ، به فضای بیشتری از حافظه نیاز پیدا می کند . شما خود می توانید سری به نظر سنجی Quora زده و پاسخ ها و توضیحات داده شده را به طور کامل مطالعه کنید . مهمترین موردی که می توان به آن اشاره کرد این است که برنامه های اندرویدی با جاوا کار می کنند . در نتیجه اندروید چیزی به نام garbage collection دارد که شامل حافظه بازیابی شده برنامه هایی است که قبلا اجرا شده اند .

می توان گفت زمانی مشکل عمده به وجود می آید که آن سیستم با کمبود فضای ذخیره سازی روبرو شود . در واقع با وجود این ویژگی ، فضای ذخیره سازی بسیار زیادی در موقع کار در اختیار ما قرار می گیرد که از این لحاظ بسیار خوب است .

ویلیامز با اشاره به نمودار ارائه شده خاطر نشان می سازد که : garbage collector ها زمانی در بهترین حالت خود هستند که حافظه ای در حدود 4 یا 8 در اختیار داشته باشند . این موضوع در واقع بدین معنی است که اندروید نیاز به حافظه ای 4 یا 8 برابر بیشتر دارد . زیرا باید از این فضا برای انجام دستورات garbage collection نیز استفاده نماید . این دستورات شامل کاهش میزان حافظه در دسترس وفشرده سازی اطلاعات است .

در وهله اول باید گفت که دستگا ه های iOS از روش اندروید برای استفاده از garbage collection استفاده نمی کند . این بدین معنی است که نیاز به حافظه اضافی مرتبط با برنامه های جاوا و اندروید ندارد . اپل iOS را طراحی کرد تا به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز مانند garbage collection نیازی نباشد . در نتیجه اپل نیاز به تعبیه محلی برای تراشه های مموری نیز در گوشی های خود ندارد .

آیا شما تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا گوشی های اندرویدی با وجود این فضای زیاد هنوز هم هنگ میکنند ؟ در حالی که شاید تعداد برنامه ها و منوهای باز  زیاد هم نباشد !

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373