لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ترفندهای iOS 8

ترفندهای iOS 8

ترفندهای iOS 8 

 

 

۱ اسکن کارت های اعتباری به کمک دوربین Safari 

خرید آنلاین خود را بدون وارد کردن عدد انجام دهید . در iOS 8  توسط دوربین موجود در Safari می توانید از کارت اعتباری ( گیفت کارت ، آمازون کارت ، ویزا کارت ، مستر کارت و  … ) خود عکس بگیرید تا کد آن خودکار اسکن شده و در دستگاه وارد شود .

 scan-credit-cards-with-the-camera-in-safari.jpg

 

 

۲ مخفی کردن فیلم و عکس

انگشت خود را روی عکس یا فیلم مورد نظر نگه داشته و گزینه Hide را انتخاب کنید .  عکس ناپدید می شود ، جهت دسترسی مجدد به آن کافیست از پایین صفحه روی Albums کلیک کنید .

 hide-photos-and-videos.jpg

 

 

 

۳ فرستادن همزمان چند عکس یا فیلم در یک پیام

در نرم افزار Messages روی آیکون دوربین کلیک کنید ، گزینه گرفتن عکس و فیلم و یا Photo Library موجود است که ازین طریق می توان هر تعداد عکس و فیلم که می خواهید به پیام خود ضمیمه کرده و همه را با هم بفرستید .

send-multiple-photos-video-via-message.jpg

 

 

۴ ویرایش فوری عکس

در نسخه های قدیمی تر iOS ابتدا عکس می گرفتید ، سپس این عکس را در Favorite ImageEditing باز کرده و ویرایش می کردید ، حال شما می توانید فورا عکس را دیده ، روی گزینه Edit کلیک کرده وآنرا همانطور که می خواهید درست کنید .  

edit-a-photo-immediately.jpg

 

 

۵ بازیابی عکس و فیلمهای پاک شده

وقتیعکسیا فیلمی را از دستگاه خود پاک می کنید ، این فایلها به پوشه ای به نام RecentlyDeleted منتقل شده تا برای ۳۰ روز تاپاکشدنکامل، قرنطینه شوند مشابه Trash در Mac ) . در مدت این ۳۰ روز می توانید در صورت نیاز آنها را بازیابی کنید . برای این منظور ابتدا وارد Albums شده ، تعداد روزهای باقی مانده از هر فایل را مشاهده می کنید . حال جهت بازیابی یا پاک کردن کامل آنها اقدام نمایید .

370451-really-really-delete-photos.jpg

 

 

 

۶ تایمر دوربین

در iOS 8  می توانید برای عکاسی از تایمر ۳ یا ۱۰ ثانیه ای استفاده کنید . اگر از دوربین جلو استفاده می کنید ، زمان باقی مانده روی صفحه دستگاه نمایش داده می شود . ولی در صورتیکه قصد دارید با دورین اصلی گوشی عکاسی کنید فلش دوربین به عنوان شمارشگر زمان باقی مانده را به شما اطلاع می دهد ، اگر این زمان رو به اتمام باشد ، چشمک زدن فلش سریعتر می شود . همچنین در این حالت دوربین ، خودکار ۱۰ عکس به حالت Burst Shot می گیرد تا شما بهترین را انتخاب کنید .

 set-the-selfie-timer.jpg

 

 

۷ ضبط ویدئو دور تند

این قابلیت مخالف ویدئو Slow Motion است که در iOS 7 موجود بود . این قابلیتی است که به وسیله آن شما می توانید یک ویدئو خیلی طولانی را به حد چند ثانیه فشرده کنید . شبیه ویدئوهای تلویزیونی که در آنها مراحل ساخت یک ساختمان از ابتدا تا انتهای آن نمایش داده می شود . برای استفاده از این قابلیت دوربین رت بر روی حالت TimeLapse تنظیم کنید . شما سرعت ویدئو را کنترل نمی کنید بلکه خود iOS بر اساس مدت زمان ویدئو بهترین حالت را انتخاب می کند . به عنوان مثال برای یک ویدئو ۱۰ دقیقه ای ممکن است در هر ثانیه ۴ Frame جهت نمایش آماده شود و برای ۸۰ دقیقه یک Frame  در هر ثانیه . ولی در کل تمام خروجی ها با هدف ویدئوهای ۱۵ تا ۴۰ ثانیه ای ، مناسب برای اشتراک گذاری  آماده می شوند . 

 

 

 

 

 

۸ هر زمان که می خواهید با Siri صحبت کنید

می توانید بدون فشردن کلید با Siri صحبت کنید . بدین منظور وارد مسیر روبرو شده و گزینه Allow “Hey Siri” را فعال نمایید . Settings > General > Siri

 تا نرم افزار حتی در حالت “Hey Siri” کافیست بگویید استند بای فعال شود . 

talk-to-siri-whenever-you-like.jpg

 

 

۹ یافتن موزیک به کمک Siri

با گفتن Siri,Whos Singing می توانید از اطلاعات موزیکی که در حال پخش است با خبر شوید . 

 

shazam-via-siri.jpg

 

۱۰ تنظیم سریع فونت

در iOS 8 می توانید اندازه فونت نوشته ها را به سادگی تغییر دهید . بدین منظور از مسیر زیر استفاده کنید :

 

Settings > Display & Brightness > Text Size

 quickly-adjust-all-type.jpg

 

۱۱ فرستادن پیامهای صوتی با iMessages

در iOS 8 می توانید از طریق iMessages پیام صوتی بفرستیدبدین منظور روی ایکون میکروفون داخل پنجره پیامها کلیک کرده و نگه دارید ، پیام صوتی خود را ضبط کرده به سمت بالا بکشید تا ارسال شود . 

 use-imessages-like-a-walkie-talkie.jpg

 

 

۱۲ ارسال ویدئوهای موقتی

 بوسیله آیکون دوربین در برنامه پیامها ، می توانید ویدئوهای موقتی بفرستید . بدین معنی که این ویدئو ها پس از دو دقیقه از ارسال ، بصورت خودکار از دستگاه شما پاک می شوند . برای تغییر دادن این زمان می توانید مسیر روبرو را دنبال کنید :

 Settings >Messages >Video Messages

 

send-temporary-videos.jpg

 

 

۱۳ اعلانات

در iOS 8 برای پاسخ دادن به پیامهای موجود روی Lock Screen نیازی به باز کردن نرم افزار Messages نیست ، شما می توانید از طریق کشیدن اعلانات به پایین پیام خود را پاسخ دهید . این قابلیت برای نرم افزارهای مختلفی از جمله calendar و email موجود است

 370456-send-temporary-videos.jpg

 

۱۴ میزان مصرف باطری توسط نرم افزارها

در iOS 8 می توانید میزان باطری که هر نرم افزار در طول ۲۴ ساعت اخیر یا هفته پیش ، مصرف کرده است را مشاهده کنید . برای مشاهده این جزئیات مسیر زیر را دنبال کنید :

Settings > General > Usage > Battery Usage

 

check-apps-for-battery-abuse.jpg

 

 

 

۱۵ قابلیت های جدید در نرم افزار Mail

در iOS 8 انگشت خود را بر روی یک Mail به سمت راست بکشید ، حال شما می توانید این پیام را به حالت خوانده شده یا خوانده نشده تغییر دهید . در صورتیکه پیام را به سمت چپ بکشید می توانید آنرا حذف کرده یا علامت بزنید . شما می توانید این قابلیتها را از طریق مسیر زیر تغییر دهید :

Settings > Mail > Contacts > Calendars > Swipe Options

 new-swipes-for-mail.jpg

 

 

۱۶میانبرهای جدید در نوار اعلانات

برای اضافه کردن میانبرهای نرم افزارها ابتدا نوار اعلانات را پایین بکشید ، در بالای صفحه روی Today کلیک کرده و به پایین صفحه رفته ، روی گزینه Edit کلیک کنید . حال می توانید از بین Widget های مختلف هر کدام را که می خواهید اضافه یا حذف نمایید . بدین منظور روی علامت سه خط انگشت خود را نگه داشته و به سمت کادر مربوطه بکشید . 

new-notification-widgets.jpg

 

 

۱۷ دسترسی به تمام امکانات پیامها

 در نرم افزار Messages می توانید با کلیک کردن روی Details بالای صفحه ، گروه خود را نام گذاری کرده یا حتی اعضا گروه را از موقعیت مکانی خود آگاه کنید ، شما می توانید از حالت Do Not Disturb برای بی صدا کردن گفتگوها استفاده کنید . یکی از بهترین قابلیتها ، امکان دیدن تمامی فایلهای ارسالی و ذخیره آنها در صورت نیاز می باشد . 

access-all-your-message-options.jpg

 

 

۱۸ ردیابی آیفون گم شده یا دزدیده شده

با iOS 8 حتی اگر باطری شما در لحظه گم شدن نزدیک به خالی باشد ، می توانید دستگاه گم شده یا دزدیده شده خود را پیدا کنید . برای فعال کردن این گزینه مسیر زیر را دنبال کنید :

Settings > iCloud > Find My iPhone 

 

 گزینه “ Send Last Location” را روشن کنید .

find-your-phone-s-final-resting-place.jpg

 

 

۱۹ یادداشت پیشرفته

در iOS 8 نرم افزار یادداشتها به قابلیتهای پیشرفته ای نظیر Bold,Italic,Underline و پشتیبانی عکس ، تصویر متحرک و ویدئو ، مجهز شده است .

enhanced-notes.jpg

 

 

 

۲۰ اضافه کردن مخاطب جدید در Email

در صورتیکه Mail از یک مخاطب جدید دریافت کنید ، iOS 8 اطلاعات مربوط به این شخص را در صورت موجود بودن به صورت خودکار در بالای صفحه به شما نشان می دهد . در صورت تمایل می توانید این مخاطب را به لیست خود اضافه و یا حذف کنید . 

quick-add-email-contacts.jpg

 

این مقاله در حال آپدیت میباشد…

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373