لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون 5 اپل – تاریخ رونمایی و مشخصات فنی کامل

آیفون 5 اپل – تاریخ رونمایی و مشخصات فنی کامل

گزارشاتی راجع به دوربین 3 بعدی (3D) و همچنین طراحی یکپارچه unibody آیفون 5 اپل

در این خبر قصد داریم به اخبار ,گزارشات و شایعات پیرامون نسل بعدی گوشی شرکت اپل بپردازیم

1– تاریخ رونمایی و ارائه آی فون 5 اپل

می دانیم که بعد از بیش از یکسال که تمامی اپل دوستان انتظار آیفون 5 اپل را داشتند این آرزو با ارائه آیفون 4s از طرف شرکت اپل به ناامیدی تبدیل شد.

در میان دریایی از شایعات دورنمای دنیای تکنولوژی همچنان آیفون 5 داغ ترین موضوع در میان دوستداران اپل می باشدو احتمالا کمتر کسی است که آ فون 5 را دوست نداشته باشد.

حال به بررسی گزارشاتی راجع به تاریخ ارائه این محصول افسانه ای شرکت اپل می پردازیم

وبلاگ Macatakara ژاپن که از مورد اعتماد ترین منابع اپلی است طی گزارشی اعلام کرده است که اکنون بهترین زمان برای ارائه گوشی جدید شرکت اپل می باشد.

ترجمه بخشی از این گزارش :((با توجه به منابع قابل اعتماد آسیایی آیفون 5 در سپتامر یا اکتبر منتشر خواهد شد.))

اگر این گزارش حقیقت یابد  این بدین معناست که شرکت اپل برای ارائه محصولات خود مجددا به چرخه 12 ماه باز گذشته است.

سال گذشته راه اندازی آیفون 4s از زمان 12 به 15 ماه افزایش یافته است و این در حالی بود که آیفون 4s به جای ارتقاء کلی فقط با ارتقاء یک پردازنده سریعتر و بهبود یافتن دوربین همراه بوده است

ضمن اینکه همزمان برنامه کنترل صدای سیری نیز بر روی آیفون 4 s شد.

بنابراین در آیفون 5 با یک تغییرات انقلابی مواجه خواهیم بود که شاید این تغییرات اساسی افزودن اینترنت 4G lte و اندازه صفحه نمایش بزرگتر و یا استفاده از دوربین 3D باشد.

 

2– مشخصات فنی دقیق آی فون 5 اپل

با وجود جنگ قانونی که همچنان بین دو شرکت اپل و سامسونگ وجود دارد .

اپل همچنان اعتقاد به تخلف در ثبت اختراع توسط شرکت سامسونگ دارد و برای جلوگیری از تکرار این مسئله در گفتگو با سامسونگ خبر از استفاده پردازنده A6 چهارهسته ای در آی فون جدید خود داده است.

ظاهرا اپل به وضوح نتیجه گرفته است که سامسونگ یک شریک جیاتی در تجارت است.

در ادامه شایعاتی راجع به باریکتر کردن فرم گوشی آیفون 5 اپل به گوش می رسد که این اتفاق به لطف سنسور دوربین جدیدی که توسط شرکت سونی برای اپل ارائه شده است تحقق می یابد.

سونی اعلام کرده است که سنسور CMOS برای گنجاندن در آیفون 5 بطور قابل توجهی نازک و با قابلیتهای بهبود یافته است.

این ساختار جدید با افزایش بیشتر در کیفیت تصویر و با ویژگیهای برتر و اندازه و حجم جمع و جورتر به تکامل یک دوربین پیشرفته منجر می شود.

اگرچه بسیار بعبد است ,ادعا شده که با اضافه کردن یک دوربین دیگر به گوشی آیفون 4S اپل در فکر یک دوربین 3D (سه بعدی )برای آیفون جدید خود می باشد.

 

3صفحه نمایش آیفون 5 اپل

طی اعلام یک شرکت ژاپنی مجموعه ای از تحلیلگران صنعت به اپل پیشنهاد استفاده از صفحه نمایش بزرگتر همانند مدلهای GALAXY S3 , HTC داده اند و اپل نیز خبر از شکستن سنت استفاده از صفحه نمایش 3.3 اینچی داده است

اما بر خلاف این ادعا گزارشی با این مضمون منتشر  شد که اپل  صفحه نمایش 3.5 اینچی خود را برای گوشیهای آینده حفظ خواهد کرد و در عوض به بالا بردن کیفیت صفحه نمایش خود به توان 720P HD 1280 خبر داده است.

یکبار دیگر صفحه نمایش آیفون 5 موجی از سردرگمی و شایعات را به اپل دوستان وارد کرده است

آخرین گزارشها از چین است که اعلام نمودند گوشی افسانه ای اپل به عنوان یک هیولای 4.6 اینچی برای سرنگونی امثال GALAXY NEXUS به بازار خواهد آمد.

همچنین روزنامه تجارت کره ای اعلام کرده است که اپل بر روی صفحه نمایش 4.6 اینچی برای آیفون 5 تصمیم خود را قطعی کرده و شروع به انجام سفارشات به تامین کنندگان آن است.

 

4– پورت داک کنکتوردر آی فون 5 اپل

اپل در نظر دارد جهت صرفه جویی در فضا برای استفاده از ویژگیهای جدیدی همانند اینترنت 4G LTE همانند آیپد جدید استفاده از کانکتورهای 3 پین را در گوشی جدید خود کنار گذارد.

اپل به دنبال فراتر از اتصال است که اصل اولیه iDevices می باشد.

همچنین در این گزارش اظهار شده است که اپل برای جایگزینی این پورت نمی خواهد از صنعت استاندارد miro usb استفاده کند و تنها راه حل استفاده از همان داک کانکتورها ی قبل در ابعاد کوچکتر می باشد.

تغییر این پورت اتصال 3 پینی فعلی می تواند پایان یک دوره باشد و همچنین می تواند مشکلات مالی فراوانی را برای صاحبان صنعت تولید اسپیکرهای گران قیمت برای محصولات اپل از قبیل آی فون ,آیپد و آیپاد بوجود آورد.

با این حال با ظهور آی کلود نیاز اتصال آب فون به هر چیزی تقریبا غیر ضروری شده است و فقط این پورت اتصال جهت شارژ ضروری به نظر می رسد.

توضیحات کامل آی کلود را می توانید در این صفحه مشاهده نمائید

 

5-پوشش جدید در آی فون 5 اپل

بر اساس آمارهای کلی بیشترین درصد خرابی و ایجاد مشکل در گوشیهای فعلی در بازار  به خاطر مشکلات رطوبتی و آب خوردگی بوده است.

با استفاده از پوشش جدید Liquipel در گوشیهای جدید تا حد زیادی این مشکلات  بر طرف خواهد شد.

 

6-آ ی فون 5 اپل و استیو جابز

یک تحلیلگر به تازگی اعلام کرد که ظاهرا آی فون 5 اپل پروژه گذشته اپل بوده است و این پروژه به دست استیو جابز که از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق شرکت اپل بوده است پایریزی شده است.

این بدین معناست که آی فون 5 مراحل تولید و نهایی شدن برای ورود به بازار را طی زمانی طولانی و بصورت کامل گذرانده است و به عنوان رویایی از فن آوری به بازار خواهد آمد.

 

7طراحی آی فون 5

با توجه به دومدل گذشته آیفون و تکرار ظاهر آنها در آیفون 4 و آیفون 4S گوشی جدید اپل با یک فرم جدید و کاملا متفاوت به بازار ارائه خواهد شدکه در این فرم جدید گوشی آیفون اپل به مسائل کنترل سیگنال و کاهش قابلیت تماس برای استفاده از قدرت آنتن دهی بهتر توجه خاصی شده است.

آیفون 5 اپل دارای بدنه ای تمام فلزی و یکپارچه در پشت می باشد  و با توجه به ثبت اختراع اپل می توان فهمهد که در این آیفون جدید از گره های کوچک رسانا  در زیر صفحه نمایش استفاده شده است که عمر باتری طولانی تر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

بطورکلی انتظاری که از آی فون 5 خواهد بود:

بدنه ای نازکتر – سبکتر – و پردازنده ای جدید و قدرتمند و همچنین بهبود اپتیک دوربین می باشد.

در ذیل عکسهایی از طراحی هایی که برای گوشی جدید انجام شده را ملاحظه می کنید که تا زمان ارائه محصول توسط کمپانی اپل هیچ یک مورد تائید نیست.

آیفون 5 اپل آیفون 5 اپل
آیفون 5 اپل آیفون 5 اپل

تهیه شده توسط واحد سخت افزار NIC

 

 

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420