لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کنفرانس ۹ سپتامبر اپل، آغاز و یا پایان عصر مدیریت تیم کوک؟

کنفرانس ۹ سپتامبر اپل، آغاز و یا پایان عصر مدیریت تیم کوک؟

۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) نمایش بزرگی را در کاپرتینو شاهد خواهیم بود. به احتمال زیاد در این روز حداقل یک آیفون جدید را خواهیم دید ولی از آن مهمتر احنمالا نخستین محصول جدید تولید شده در دوران مدیریت تیم کوک یعنی ساعت هوشمند اپل را مشاهده میکنیم.

event-building-2.jpg

این نشست در سالن Flint Center واقع در کاپرتینو برگزار میشود، همان جاییکه دنیا برای نخستین بار با مک آشنا شد. اپل در حال حاضر مشغول ساخت سازهای سفید رنگ بیرون این سالن است اما هنوز مشخص نیست که درون آن چه میگذرد.

تقریبا در تمامی گزارشات عنوان شده است که iWatch در مراسم۱۸ شهریور رونمایی خواهد شد اما عرضه آن چند ماه دیگر (شاید سال ۲۰۱۵) صورت میگیرد. ساعت هوشمند نخستین محصولی است که اپل بطور کامل پس از فوت استیو جابز و جایگزین شدن تیم کوک در سمت مدیرعاملی این شرکت تولید و عرضه میشود.

 

این محصول میتواند پاسخ این سوال را بدهد که آیا تیم کوک همانند استیو جابز چشم انداز و بینش خاص و جاه طلبانه دارد یا خیر؟ آیا اپل تحت فرمان تیم کوک توانایی تولید محصولات انقلابی همچون آیپاد، آیفون و آیپد را دارد؟

اگر ساعت هوشمند با موفقیت همراه شود همگی تیم کوک را با دیدی دیگر دنبال میکنند. تصویر ما از فردی میانه رو و آرام به شخصی تبدیل میشود که با در اختیار داشتن برخی خصوصیات منحصر بفرد جابز توانایی پیش بینی بازار و خواستههای دقیق مشتریان از سرویسها و محصولات اپل را دارد.

اما اگر این محصول نتواند جای خود را در بازار و بین مشتریان پیدا کند و یا حتی فروش آن معمولی و نسبتا خوب باشد، تیم کوک شخصی با استعداد طلقی میشود که فاقد بینش خاص برای تکان دادن بازار و رساندن شرکت به مراحل بالا و بالاتر است، کاری که استیو جابز بخوبی انجام میداد.

در هفتههای اخیر و پس از اعلام رسمی برگزرای کنفرانس در ۹ سپتامبر، سهام اپل بسرعت بالا رفته است و سرمایه گذاران حس خوبی نسبت به آیفون جدید و همچنین فروش ساعت هوشمند دارند. آنها حتی نسبت به چشم انداز شرکت و مدیر آن نیز خوشبین هستند.

چیزی که امسال بین تمامی اهالی رسانه و مشتریان و سرمایه گذاران مشترک است، حس خوشبینی و هیجان نسبت به کنفرانس پیش رو است. حسی که بالاخره به تمامی شایعات این چند ماه اخیر پایان میدهد و ما را با محصولات جدید این شرکت روبرو میکند. اما آیا ساعت اپل میتواند بخوبی تمامی این توقعات را برآورده سازد؟

سایت VentureBeat در گزارشی مدعی شده بود که برخی منابع ناشاناس عنوان کردند که ساعت هوشمند اپل بسیار زیباست، ولی کار خاصی که ساعتهای حال حاضر بازار همچون ساعتهای سامسونگ و موتورولا نتوانند انجام دهند را انجام نمیدهد. این منبع عنوان کرده است که بر خلاف شایعات این ساعت نیز همانند دیگر رقیبان خود برای اتصال به اینترنت به گوشی وابسته است. ساعت اپل تنها تمامی ویژگیهای دیگر ساعتهای هوشمند را در غالب طراحی زیبا و جذاب ارائه خواهد کرد.

البته میتوان مطمئن بود که اپل پس از رونمایی از این محصول بسیاری را شگفت زده خواهد کرد و بار دیگر ما را چندین قدم به آینده دنیای فناوری هدایت خواهد کرد.

اما واقعیت چند هفته و یا چند ماه بعد از رونمایی و زمانی که تب و هیجان مشاهده محصول جدید فروکش کند و فروش ساعت آغاز شود مشخص میشود. پس از پایان فصل کریسمس و با مشخص شدن نخستین ارقام فروش ادعای تیم کوک و دیگر مدیران اجرایی در خصوص یکی از بهترین محصولات ۲۰ سال اخیر این شرکت مشخص خواهد شد.

بسیاری خبر میدهند که این روزها در اپل تحت فرمان تیم کوک حس پیشرفت و نوآوری به وضوح در تمامی فضای این شرکت احساس میشود اما برخی نیز نظر دیگری دارند. یکی از نزدیکان به این شرکت فاش میکند که میزان تنش و جروبحث حتی از زمان مدیریت جابز نیز بیشتر مشاهده میشود.

بر اساس ادعای این منبع این روزها در اپل هیچ جواب قاطع و یکسانی در خصوص مسائل مختلف از طراحی محصولات گرفته تا روشهای بازاریابی در شرکت وجود ندارد. اپل در حال حاضر همچون یک انجمن فئودال شده است و هر کدام از مدیران اجرایی تفکرات و نظرات خود را دارند و برای به کرسی نشاندن حرف خود میگویند : این ایده همان چیزی است که استیو جابز میپذیرفت و آن را عملی میکرد. به گفته این منبع تمامی این افراد هنوز به دنبال روح استیو جابز میگردند و مدام از خواستههای او حرف میزنند.

اگر ساعت هوشمند با شکست مواجه شود، اطمینانی که به مدیریت کوک وجود داشت از بین میرود  و هیئت مدیره پرسشهای زیادی را مطرح خواهند کرد. حتی ممکن است که یکی از همین مدیران فئودال نبرد قدرت را پیروز شده و بر صندلی مدیرعاملی شرکت تکیه بزند.

البته همگی ما افرادی که از بیرون اخبار مختلف را میشنویم به هیچ عنوان از حال و روز داخل شرکت باخبر نیسیتم، اما محصولی که از داخل این شرکت خلق میشود را مشاهده میکنیم و این همان چیزی است که اهمیت دارد.

 

همگی در روز ۱۸ شهریور منتظر ارائه ساعت هوشمند میمانیم، محصول کوچکی که بنظر میرسد آینده تیم کوک در اپل تا حدود زیادی به آن وابسته باشد.

sib name

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373