لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

معایب و مزیت های جیلبریک آیفون و آیپد

معایب و مزیت های جیلبریک آیفون و آیپد

 

برای خیلی از کاربران ما سوال بوده جیلبریک چیست و کلا به چه دردی میخوره؟ تواین مقاله کامل به تمام سوالات شما پاسخ میدیم
جیلبریک چیست؟

واژه جیلبریک از دو کلمه ” Jail ” به معنای زندان و ” break ” به معنای شکستن ( فرار ) تشکیل شده است . جیلبریک (Jailbreak) به نوعی هک کردن گفته میشه که باعث میشه قفل دستگاه شما شکسته بشه تا محدودیت های اپل رو از میان بردارید. بعضی ها فکر میکنن جیلبریک کار غیرقانونی محسوب میشه اما این از نظر قانون ایالات متحده مشکلی نداره و شما در یک کشور خارجی مجرم محسوب نمیشید اما از طرف اپل قابل پذیرش نیست.

جیلبریک Tether به صورت موقتی است و اگر آیفون یا آیپد شما خاموش شود از کار می‌افتد و مجبور می‌شوید عملیات جیلبریک کردن را از ابتدا شروع کنید. اما نسخه unTether که به نوعی دائمی است تا زمانی که نسخه جدید سیستم‌عامل iOS  را نصب نکنید باقی خواهد ماند. بعد از جیلبریک دستگاه نرم افزاری به اسم Cydia بر روی دستگاه شما نمایان میشه که تمام نرم افزارها و قابلیت های اضافه شده از داخل اون در دسترس خواهد بود.

 
مزیت های جیلبریک کردن

جیلبریک فرآیندی است که با اجرای آن قفل های زندان باز می شوند و محدودیت هایی که توسط اپل بروی سیستم اعمال شده اند از بین می روند ، این نرم افزارها با تغییراتی که در سیستم اعمال می کند اجازه دسترسی به نقاط مختلف را می دهند .

بلوتوث آیفون را روشن کنید

بلوتوث محصولات اپل بصورت استاندارد برای اتصال به هندزفری و اسپیکر های بلوتوث یا کارکیت ماشین طراحی شده ولی شما میتونید با فعال سازی بلوتوث آیفون انتقال فایل بین تمامی موبایل ها رو داشته باشید. یا حتی میتونید انواع و اقسام موس ها و کیبورد ها رو به آیفون یا آیپد خودتون متصل کنید.

 
دسترسی به فایل های سیستمی آیفون

حالا شما میتونید  به فایل های سیستمی دستگاه خودتون دسترسی داشته باشید و تغییراتی درون اونها ایجاد کنید

 
نصب برنامه ها و بازی های کرک شده برای آیفون و آیپد

با نصب توئیک AppSync میتونید نرم افزهایی که در اپ استور بصورت پولی فروش میشه رو بصورت رایگان از اینترنت دانلود و نصب کنید. هر نرم افزاری که دوست داشته باشید با یک کلیک بر روی آیفون شما نصب میشه

 
دلیوری SMS برای آیفون

یکی از مشکلات آیفون نداشتن دلیوری برای پیام های متنی هست. البته اگه شما از آی مسیج اپل استفاده میکنید بین دستگاه های اپل این قابلیت رو دارید ولی برای گوشی های غیر اپل باید حتما این توئیک رو نصب کنید.

 
اضافه کردن تم های مختلف برای آیفون

میتونید انواع و اقسام Theme های مختلف رو بر روی آیفون خودتون نصب کنید، صفحه لاک اسکرین رو تغییر بدید، آیکون ها و سایز و فونت متن ها رو عوض کنید و کلی تغییرات شخصی روی محیط گرافیکی ایفون یا آیپد خودتون ایجاد کنید

 
اضافه کردن قابلیت های خاص

خیلی از ویژگی های سیستم عامل های جدید اپل از روی نرم افزارهای Cydia کپی برداری شده. مثلا شما میتونید بر روی هرکدوم از نرم افزارهایی که دوست دارید مثل Messages یا Photos رمز بزارید (اگه گوشی شما آیفون 5s باشه میتونید با اثر انگشت وارد نرم افزارهایی بشید که قفل کردید)

با جیلبریک آیفون شما دنیای از قابلیت های جدید رو پیش روی خودتون دارید

 
مشکلات جیلبریک آیفون/آیپد

خب حالا میرسیم به مشکلات این کار.قطعا هرکاری مشکلات خاص خودش رو هم داره

 
مصرف بالای باطری

زمانی که دستگاه شما جیلبریک بشه بطور محسوسی مصرف باطری شما بالاتر میره ( بسته به مدل و نوع سیستم عامل کمتر یا بیشتر )

 
هنگ و کرش ( خروج ناگهانی از نرم افزارها )

امکان هنگ دستگاه شما بسیار زیاد میشه. وسط نرم افزار یا بازی هستید دارید کار میکنید ناگهان خارج میشه.این مشکل معمولا برای نرم افزارهای کرک شده بوجود میاد

 
بروز مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری

امکان ایرادات سخت افزاری مثل قطع شدن آنتن وای-فای، باطری دستگاه و …. (بسیار کم وجود داره) ضمن اینکه امکان ایجاد مشکل برای نرم افزارهای اصلی خود دستگاه هم هست مثل مرورگر سافاری یا برنامه مدیریت ایمیل

 
بسته شدن آپدیت های سیستم عامل iOS

یکی از مزیت های اپل آپدیت های مرتب و منظم هست که همیشه با یک کلیک میتونید آپدیت کنید،زمانی که دستگاه رو جیلبریک کنید دیگه نمیتونید آپدیت کنید ( در صورتی که آپدیت کنید امکان خاموش شدن گوشی و پاک شدن تمامی اطلاعات هست )

 
از بین رفتن گارانتی اصلی گوشی

اگه در یک کشور خارجی باشید و دستگاه شما جیلبریک شده باشه از تمامی خدمات اپل محروم میشید شما.

 
امکان هک و ویروسی شدن دستگاه

زمانی که قفل دستگاه شما شکسته باشه تمامی راه های نفوذ ویروس و هکرها بر روی دستگاه شما باز میشه.اگه اطلاعات شخصی برای شما مهمه سعی کنید هیچوقت جیلبریک نکنید!

توصیه میکنیم بصورت استاندارد از محصولات اپل استفاده کنید و لذت بیشتری از سرویس های جذاب اپل ببرید

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420