لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه اسکنر اثر انگشت در آیفون 5S و سامسونگ گلکسى S5

مقایسه اسکنر اثر انگشت در آیفون 5S و سامسونگ گلکسى S5
                       
اپل سنسور شناساگر اثر انگشت خود را در سپتامبر٢٠١٣ و توسط آیفون 5S عرضه کرد و اینگونه 5S به اولین گوشى هوشمندى دارای تکنولوژی تشخیص اثر انگشت تبدیل شد.
سامسونگ نیز با نسخه اى مخصوص به خود راه آپل را در گوشى جدید خود به نام گلکسى S5 که قرار است در آوریل٢٠١۴ به بازار عرضه شود دنبال کرد.
 یک ویدیو جدید یوتیوب از Tanner Marsh این تکنولوژى را در آیفون و سامسونگ با هم مقایسه مى کند.،که این مقایسه از فرآیند تنظیم کردن این تکنولوژى گرفته تا مقایسه برخى قابلیت هاى در دسترس را شامل مى شود.
 
این دو تشخیص دهنده اثر انگشت با هم تفاوتهایى دارند،براى مثال این تشخیص در آیفون توسط دکمه گرد خانه انجام میشود که یک اثر انگشت بدون تحرک را تشخیص میدهد، در حالى که در سامسونگ این سنسور با استفاده از یک حرکت کشیدنى اثر انگشت را از پایه تا نوک انگشت را توسط یک کلید خانه مستطیلى تشخیص میدهد.
 استفاده کنندگان آیفون حتما با فرآیند تنظیم کردن این تکنولوژى بر روى گوشى هاى خود آشنا هستند که شامل چند بار قرار دادن انگشت خود روى دکمه خانه است تا اثر انگشت آنها از جهات مختلف ثبت شود.
این تنظیمات در سامسونگ متفاوت است و شامل چند حرکت کشیدنى رو به پایین روى صفحه روى دکمه خانه است.
گزارشهاى اولیه نشان میدهد که سنسور اثر انگشت در گلکسى با مشکلاتى همراه است که در این ویدیو به برخى از این مشکلات اشاره شده است.
Marsh اشاره میکند که او براى ثبت اثر انگشت خود باید انگشتش را به طور مستقیم بر مرکز دکمه خانه خود را میکشید و توضیح میدهد که استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت در گلکسى با یک دست بسیار مشکل است زیرا باید کشیدن انگشت روى صفحه را از پایین شروع کرد و انجام این کار توسط تنها یک دست تا حدى غیر ممکن است.
ولى در 5S از انجایى که ثبت اثر انگشت از جهات مختلف و در اسکنهاى متعدد صورت گرفته،شما میتواننید به معناى واقعى کلمه قفل گوشی را از جهات مختلف از جمله پایین،چپ،راست و حتى مورب باز کنید و این مهم نیست که از چه جهت انگشت خود را قرار میدهد،این سنسور تقریباً همیشه اثر انگشت شما را به درستى تشخیص میدهد.
 
 در حالى که سنسور تشخیص اثر انگشت در گلکسى مشکلاتى را داشت،اخیرا سنسور اثر انگشت در اپل هم با مشکلاتى مواجه شده بود، از جمله عملکرد نامنظم سنسور تشخیص در مرور زمان و همچنین محو شدن. با انتشار IOS 7 در مارس،این مشکلات حل شد و پیشرفتهاى مورد نیازى در تشخیص اثر انگشت به همراه داشت.
 
اپل همچنان با بررسى هاى موشکافانه در مورد هک کردن و حفظ حریم شخصى پس از راه اندازى آیفون 5S مواجه شد،که این منجر به انتشار اسناد متعدد درباره جزئیات کارکرد این قابلیت شد،که به کاربران این اطمینان را میداد که تنها بازنمایى ریاضى وارى از اثر انگشت آنها در محاصره امن پردازنده A7 ذخیره میشود، که این اطلاعات از باقى iOS جدا است.
 
سامسونگ هم ممکن است با برخى از این بررسى ها پس از آوریل ٢٠١۴ و با انتشار گلکسى S5 مواجه شود،به خصوص که این شرکت اجازه دسترسى برنامه نویسان به این ویژگى ها را خواهد داد.
گوشى جدید سامسونگ با برنامه Paypal پرداخت تلفن همراه سازگار خواهد بود که یه کاربران اجازه پرداختهاى Paypal را با اثر انگشت خواهد داد که این امکان هم میتواند با نگرانى هاى برخى کاربران همراه باشد.
اپل هم قصد دارد ورود به بخش پرداختها با اثر انگشت را در آینده به کاربران بدهد.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420