لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بررسی تخصصی ایپد مینی با نمایشگر رتینا – نسل دوم ایپد مینی

بررسی تخصصی ایپد مینی با نمایشگر رتینا – نسل دوم ایپد مینی

ابتدا که ایپد مینی ارایه شد، پیدا کردن جایی در بازار در بین انبوه پدهای موجود علی الخصوص در کنار ایپد 4 بعید به نظر می رسید. هر چند بعد از یک سال کاربران محدودیتهای خاصه ی اندازه ی دستگاه را پذیرفتند و این دستگاه جای خود را در بین کاربران پیدا کرد. اکنون اپل با بروز کردن سخت افزار های این تبلت، قویترین تبلت 7 اینچی دنیا را ارایه کرده. در ایپد مینی رتینا همه ی محدودیتهای نسل قبلی از بین رفته.

 

قیمت: گران ، ارزان، یا قابل قبول!!

ابتدا نیم نگاهی به سخت افزار داشته باشیم.

  • Apple iOS 7

  • 1.3-1.4GHz dual-core A7 processor (64-bit); M7 motion coprocessor

  • PowerVR G6430 quad-core graphics

  • 1GB of RAM

  • 16GB/32GB/64GB/128GB storage

  • Optional 4G LTE radio

  • Dual-band 802.11b/g/n Wi-Fi; MIMO

  • Front FaceTime (VGA) and rear (5MP) iSight cameras

  • Bluetooth 4.0

  • 7.9-Inch 2048×1536 Retina display (IPS)

  • Capacitive Multi-Touch

  • Non-replaceable 23.8W-hour Lithium-Polymer battery

  • Up to 10 hours of surfing the web on Wi-Fi-, watching video, or listening to music; Up to 9 hours using cellular data network

  • Charging via power adapter or USB to computer system

  • 3.5mm audio jack; dual microphones

  • Access to Apple App Store

 

  • 7.87 (H) x 5.3 (W) x 0.29 (D) inches

  • 0.73 pounds (Wi-Fi); 0.75 pounds (Wi-Fi + 4G LTE)

  • MSRP $399 – 16GB WiFi

  • Three-axis gyro; accelerometer; ambient light sensor

  • Digital Compass

 

تنها سوال باقی مانده این است که آیا کاربران حاضر به پرداخت مبلغ 399 دلاری هستند؟ 

با توجه به قیمت این دستگاه از سری قبلی خود 70 دلار گرانتر است ولی مدل 2012 بعد از ارایه مدل جدید تخفیف خورده و به 299 دلار فروخته می شود که با این اختلاف بیشتر از یک رقیب است.

iPadMiniRetinaVersusNexus7 06 610x436

از طرفی دیگر گوگل و آمازون دستگاههایی با کیفیت تصویر بالا ارایه کرده اند و این دستگاه از مدل ایپد ایر تنها 100 دلار ارزانتر است. در ضمن سوال دیگری نیز هست که با دو ایپد با توان شبیه به هم کدامیک مورد علاقه ی کاربران است؟ آیا با 400 دلار یک پد با اندازه ی متوسط تهیه میکنید یا با 500 دلار یک پد با اندازه ی کامل؟ مینی جدید ارزانتر است در حالی که سری ایر صفحه نمایش بزرگتری دارد. بین این دو برادر تفاوتی بجز اندازه نیست و کاربران بسته به اندازه مورد علاقه، روش کاربری و یا مبلغ پرداختی بین این دو باید انتخاب کنند. در هر حال ایپد مینی جدید نسبت به سال گذشته بسیار قوی تر و توسعه یافته تر است.

IpadMiniVersusIpadMiniRetina35781422 05 610x407

 

طراحی:اندکی قطور تر و سنگین تر… اما نه آنقدر که متوجه شوید.

 

IpadMiniVersusIpadMiniRetina35781422 07 610x407

با در دست گرفتن مینی جدید دقیقا همان حس مینی قدیم را خواهید داشت.تفاوت فقط با توجه زیاد نمایان خواهد شد نه با نگاه ساده. ایپد جدید در دو رنگ ارایه می شود، سفید نقره ای و سیاه و گرانیتی، همان رنگ سیاه فضایی که در ایفون 5 و ایر دیده می شود. در هیچ چیزی بجز اندازه ایپد مینی فرقی با ایر ندارد فقط از لحاظ تکنیکی باید اشاره داشت که این مدل 0/3 میلی متر قطورتر است و وزن 23 گرمی برای مدل wifi و 29 گرم برای LTE تفاوت وزن را نسبت به مدل سال گذشته به 0/73 و 0/75 گرم می رساند. همچنین در مدل جدید هم اندازه دستگاه مناسب جیب نیست (مگر اینکه جیب شما مناسب دستگاه باشد).

Ipad Mini Retina 35781422 23 610x407

 

نمایشگر رتینا ارزش صبر کردن را داشت؟

بله، اگر شما ایپد را برای خواندن استفاده می کنید نمایشگر جدید پیشرفتی بزرگ محسوب می شود و نسبت به مدل ایر تفاوتی از لحاظ پیکسل ندارد. این بهبود بزرگی است در حالی که سایر تبلت های 7 اینچی معمولا نمایشگرهایی با توان حدود 108P دارند (مثل Nexos7 یا kindle fire HDX) ایپد مینی توان نمایش 2048*1536 پیکسل را با تراکم 326 پیکسل در اینچی که کیفیتی و عمقی حتی بیشتر از تبلت های بزرگتر را ارایه می دهد. همچنین نسبت تصویر 3 به 4، تصویری مربع تر را نسبت به تصاویر واید سایر دستگاه ها دارد.

iPadMiniRetina 35781422add2 02 610x436

اما  آنچه که شما را متحیر خواهد ساخت قرار دادن یک نمایشگر رتینا در کنار یک نمایشگر غیر رتینا است.کیفیت رنگ و جزئیات بهتر بسیار است.وقتی به تصاویر نگاه میکنید یا کتاب یا نوشته های دیگر را می خوانید  تفاوت را کاملا احساس می کنید و متوجه میشوید که ه جزئیاتی را قبلا قادر به دیدن نبودید.تفاوت فیلمها هم زیاد است اما اگر فیلمی که می بینید واید یا سوپر واید باشد،بخاطر مربع بودن تصویر ایپد تصویر کوچک می شود.

ipad-mini-comparison

 

با افزایش تراکم پیکسل در ایپد مینی جدید هر دو سری ایپد اپل با یک توان تصویری ارایه می شوند که کار را برای تولید کنندگان نرم افزار ها ساده می کند. وقتی 4 تبلت را کنار هم می گذاریم تازه متوجه تفاوت و عمق کیفیت تصویر در تبلت های اپل نسبت به بهترین های بازار می شویم.

 iPadMiniRetinaViPad 10 610x407

 

توانایی:همچون ایر فاصله زیادی با سال قبل 

به کمک پردازنده A7 که هنوز هم تنها پردازنده 64 بیتی بازار است.پردازنده دستگاه از A5 به A7 ارتقاء یافته ولی همچون ایفون 5اس توان آن 29/1 گیگاهرتز است و نه مثل ایر که 39/1 گیگاهرتز.حجم رم آن نیز نسبت به مدل سال قبل دو برابر شده یعنی از 512 مگابایت به 1 مگابایت رسیده دقیقا همچون ایر .شاید با خود بگویید:پس بهتر است ایپد مینی را ایفون تبلت بنامیم تا ایپد مینی.اما نه،در بررسی های تخصصی که خواهید دید این دستگاه بیشتر در حد و اندازه ایپد ایر است تا یک ایفون.در بعضی از بررسی ها توان ایپد مینی حتی از ایر هم بالاتر رفته و نسبت به ایپد مینی سال گذشته 4 تا 5 برابر سریعتر شده و نسبت به Nexos فاصله فاحشی دارد.  در ادامه توان بنچمارک این دستگاه را در مقایسه با سایر تبلتهای موجود رد بازار مشاهده می نمایید.

benchmarks

 

شبکه های بیسیم: قدمی بزرگ برایwi-fi  و LTE 

من همیشه با دستگاه هایی که از شبکه موبایل اینترنت دریافت می کنند مشکل داشتم. چون با وجود اینترنت سریع روی اپراتورهای کشور ما چندان کاربردی نیست. ولی با ارایه توان LTE در این دستگاه ها و این که آنلاک هستند و شما می توانید از هر اپراتوری که می خواهید استفاده کنید.

در عین حال آنتن wi-fi  در این مدل هم به Mimo ارتقاء یافته وانتقال اطلاعات را در با سرعت بسیار بالا در شبکه های wi-fi برای شما تضمین می کند. سرعتی که تا 45 مگابایت در ثانیه می رسد در حالی که در نسل قدیمی (همچنین ایفون 5) این سرعت از مرز 30 مگابایت عبور نمی کند (در هر حال فرق زیادی بین wi-fi ساده و Mimo  برای کاربران ایرانی با سرعت اینترنت فاجعه آمیز وجود ندارد.)

 

Ipad Mini Retina 35781422 01 610x407

بازی:کاملا حد وسط

برای بازی کردن اندازه ی ایپد مینی جدید کاملا حد وسط است.از لحاظ صفحه بزرگتر از ایفون و ایپاد تاچ است ولی هنوز هم برای بازی های پر زدو خورد انگشت شما به صفحه بازی می رسد اما برای بازی های تمام صفحه مثل بازی های استراتژیک یابازی های صفحه ای و 2نفره مثل شطرنج صفحه کوچک است.در هر حال با داشتن این دستگاه شما قادر به استفاده از تمامی بازی های آپ استور خواهید بود و بازی هایی  که در آینده هم ارایه می شوند در دسترس شما خواهند بود.

همچنین با ارایه ی ای لایف و ای ورک رایگان بر روی ای او اس 7 کارهای زیادی را به سادگی می توان بر روی این دستگاه انجام داد.

توان باطری: چشمگیر

در این قسمت اخبار خوبی وجود دارد، حتی اخبار تعجب برانگیز. توان باطری ایپد مینی همچون ایر است. در یک بررسی توانست 14 ساعت و 14 دقیقه به نمایش فیلم بپردازد که ازنمایش 10 ساعت اپل و 13/2 ساعت ایپدایر هم بیشتر است همچنین از سری قدیمی خود با 12/1 هم گذشته.

اگر به نصب برنامه ها و کار با نرم افزارها و جستجو در اینترنت با LTE بپردازید این دستگاه تمام روز را به شما خدمات می دهد. باطری های بزرگتر،نمایشگر توانا تر و پردازنده ی قویتر باعث نیاز این دستگاه به شارژ 10 واتی شده است.

 Ipad Mini Retina 35781422 24 610x407

 

قیمت: نیاز به سرمایه گذاری نیست 

این تبلت یک دستگاه هزینه بر نخواهد بود که البته انتظار هم همین است.

Screenshot 90

Screenshot 91

 

نتیجه گیری

تنها چیزی که در این دستگاه نیست، ارزان بودن است. اگر تنها اولویت شما قیمت است می توانید سراغ سایر مدلهایی مثل گوگل Nexus7  با توان نمایشگر p1080 که حجم بیشتری را با قیمت پایین تر ارایه می کنند بروید و یا می توانید آخرین مدل Kindle fire  آمازون را تهیه کنید که برای بوت شدن نیاز به حساب کاربری آنلاین دارد. هر یک از این دو مدل برای خواندن مطالب با کمترین قیمت مناسب است.

اما اگر تبلتی بدون محدودیت با توان اجرای بهترین بازی ها و قویترین نرم افزارهای روز و نمایشگر بسیار با کیفیت می خواهید، ایپد مینی جدید گزینه ی مناسبی است، پیشنهادی که سایر پیشنهادها را در مرحله دوم قرار می دهد.

Ipad Mini Retina 35781422 02 610x407

در حالی بسیاری از گوشی سازان تازه به اندازه ی بسیار بزرگ 6 اینچی برای فبلت های خود رسیده اند و اپل فبلتی ندارد، ایپد مینی جدید با اندازه 7 اینچی بزرگتر است و همخوانی با همه ی اپراتورهای موبایل را دارد.

با شروع سال 2014 می توان کارهای زیادی برای اپل در پیش روی دید. ایپد بزرگتر که شاید مک بوک ایر را تحت تاثیر قرار دهد و شاید تاچ ای دی برای همه ی دستگاه های ای دیوایس و قیمت های جدید هم دور از ذهن نیست.

خوب:  ایپد مینی رتینا دارای نمایشگر فوق العاده با کیفیت رتینا است، حتی با کیفیت تر از ایپد ایر پردازنده ی فوق العاده ی A7 و در ورای تمام اینها مجهز به اتصال wi-fi و LTE .عمر بازده باطری حتی از مدل سال نیز بیشتر است.

بد: شروع قیمت این دستگاه از 399 دلار است که برای یک تبلت کوچک کمی زیاد بنظر می رسد. اضافه شدن حجم حافظه و LTE به این قیمت نیز می افزاید. عدم وجود سنسور اثر انگشت تاچ ای دی هم در این مدل احساس می شود.

زشت: اگر دقیق تر نگاه کنیم ایپد مینی جدید همان ایپد ایر است با اندازه ی کوچکتر ،هرچند باز هم بهترین پد موجود است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373