لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بررسی تخصصی مک پرو ( اعجوبه تکنولوژی جهان )

بررسی تخصصی مک پرو ( اعجوبه تکنولوژی جهان )

مک پرو جدید چگونه ساخته شد

در شروع برای ساخت مک پرو،اپل هر عنصری را که برای ساخت یک رایانه حرفه ای لازم بود یک جا جمع کرد.سپس هر یک را به نابغه ی آن فن سپرد تا آن را به بالاترین توان و بازده برسانند.سپس آنها را دور هم آورد تا رایانه ای متفاوت تر از همیشه و با توانی افراطی و فراتر از هر دستگاه دیگر تولید گردد.
دستگاهی که تعریفی تازه از قدرت وسطحی جدید در کارایی تعریف می کند.
باتجهیز دستگاه به دو پردازنده ی گرافیکی،حافظه بر پایه pci-eفلش، تاندربولت با توان بالا، نسل جدید پردازنده ی زنون، رمهای فوق سریع، پشتیبانی از ویدئوی 4k ؛مرزهای کاربری و توان را درنوردیده وسطحی جدید را بنیان گذاشته است.

رم ها

بررسی تخصصی مک پرو ( اعجوبه تکنولوژی جهان )

هرقطعه در مک پرو جدید برای بازده بالا بهینه سازی شده،این بهسازی شامل رم هایی با باس 1866 مگاهرتز که با پهنای 4 کانال توان پشتیبانی از64 گیگابایت حجم و انتقال 60 گیگابایت اطلاعات در ثانیه را به دستگاه می دهند می شود. این توان شما را از قوی ترین دستگاه های موجود در بازار فراتر می برد و رندر وشبیه سازی های شما با استفاده از این حافظه های موقت EEC با بالاترین سرعت و بدون هیچ ارورری پردازش می شود.

گرافیک

آن طور که مرسوم است کامپیوترهای حرفه ای از پردازنده های قوی برخورداراند واگر واحد پردازش گرافیکی از پس کارهای محوله بر نیاید، ارایه دهندگان نرم افزارها را تحت فشار قرار می گیرند تا این ضعف را در نرم افزارها جبران کنند.
در مک پرو جدید با دوراندیشی، پردازنده های گرافیکی قوی مهندسی شده و با بهره گیری از دو پردازنده ی گرافیکی AMD Workstation Glass مجهز به 2، 3 یا 6 گیگابایت حافظه گرافیکی و پردازنده هایی با توان 2048 است. با این قدرت، شما می توانید بر روی یک نمایشگر 4k به پردازش افکت های گرافیکی بپردازید و هنوز فضای کافی برای انجام سایر کارها را بر روی 3 نمایشگر 4kدیگر در اختیار دارید.

ذخیره سازی

ابتدا حافظه های فلش بود، بعد نسل بعد، حافظه های فلش بر پایه pci-e پا به عرصه گذاشتند. صحبت درباره حافظه هایی با توان 2.4 برابر سریعتر از حافظه های SSDاست. حافظه هایی که 10 بار از هاردهای SATA با دور 0720 سریعترند. اکثر دستگاههای حرفه ای مجهز به حافظه های SSD و یا هاردهای کند مکانیکی هستند.اما مک پرو جدید با مجهز شدن به حافظه فلش pci-e تا حجم 1 ترابایت ،شما با حداکثر قابل تصور بوت کنید، نرم افزار را اجرا کنید و فایل های فوق حجیم را با سرعت یک جرقه باز کنید.

خنک کننده منحصر به فرد

مک پرو جدید حجم عظیمی از دستگاه های فرا قوی و خارج از تصور را در اختیار گرفته. یکی از دلایل اصلی توان به کارگیری از این همه تجهیزات خارج از تصور، هسته ی خنک کننده فوق العاده مهندسی ساز ومنحصر به فرد آن است. به جای استفاده از چندین هیت سینک و فن برای خنک کردن دستگاه، پردازنده و کارتهای گرافیکی طوری طراحی شده اند که دور یک قطعه ،گرد هم آید. قطعه ای آلومینیومی که برای حداکثر جریان هوا و حجم حرارت طراحی شده. این یک هسته است. به این معنی که اگر یک پردازنده به سختی به کار گرفته نشده باشد، توان حرارتی هسته در اختیار سایر پردازنده ها قرار می گیرد تا از آن بهره ببرند. تاکنون هیچ رایانه ای با چنین قابلیتی طراحی نشده و از آن غیر قابل تصورتر، تصور رایانه ای دیگر با این توان است. همین طراحی خاص و خارج از عرف می تواند علت ایراد حرارتی که این روزها دست مایه ی بهانه جویی هایی که از مک پرو شده، باشد.

یک فن ( تنهای، تنهای، تنها )

طراحی سیستم تهویه ای برای یک دستگاه با این توان ،کاری بسیارسخت است. به جای طراحی فن های اضافه، اینجا تنها یک فن به کار رفته . یک فن بزرگ که هوا را از انتهای دستگاه میمکد وبه صورت عمودی از مرکز دستگاه (هسته ی خنک کننده )عبور می دهد، حرارت را جذب و از بالای دستگاه خارج می شود. سیستمی ساده ، زیبا و به طور حیرت آوری ساکت. برای ایجاد این فن به کوچکترین جزییات توجه شده. تعداد تیغه ها، اندازه تیغه ها، جای گیری تیغه ها و حتی شکل تیغه ها. با طراحی تیغه هایی با پشت خمیده این قابلیت ایجاد شده که با گردش کمتر حجم هوای بیشتری را جابجا کرد و همچنین این جابجایی صدای کمتری را تولید می کند.

برای ساخت یک رایانه برای آینده ، شما مجبور به استفاده از آخرین دستاوردهای فن آوری در نهایت توان آنها هستید در حالی که هیچ محدودیتی را نباید قایل شوید. با جای دادن درگاه های تاندربولت 2،usb3 ، کارت شبکه گیگابیت و HDMI 1.4 مک پرو استاندارد جدیدی را برای انعطاف پذیری در هماهنگ شدن با هر فن آوری در آینده تعریف کرده. این خاصیت به شما کمک می کند تا محیط کاری کاملا مناسب با نیاز خود تدارک ببینید.

در کاربری

برخلاف وعده اپل تحویل مک پرو جدیداز19دسامبربه 30 وسپس به ماه فبریه موکول شد حال اگر بخواهیم این دستگاه را بررسی کنیم از چند زاویه قابل بررسی است . ابتدا ظاهر دستگاه ، رنگ دستگاه کاملا سیاه نیست بلکه از آنچه که فکر می کنید شفاف تر است این رنگ سیاه متالیک بلکه نزدیک تر به رنگ تیره مخصوص اپل یعنی تیره ی فضایی است.

دستگاهی کوچک اما نه چندان سبک

همه منتظر یک دستگاه کوچک بودیم و اگر با مک پروی قدیمی ازنزدیک آشنا باشید اندازه ی مک پرو جدید کاربران را شوکه میکند مک پرو قدیمی دستگاهی بود که شما آن را زیر میزکارتان مخفی می کردید. اما مک پرو جدید همانطور که اپل بارها گفته دستگاهی است برای زینت بخشیدن به روی میز کارشما، دستگاهی بسیار خوش ترکیب وزیبا .ازلحاظ وزن اما پیشرفت چندانی نبوده این، دستگاه باوزن 5 کیلوگرمی گویا یک بسته بندی کاملا فشرده است.

سر و صدا

صدای “هاممممم….” در دستگاه های قدیمی مک پرو یک نوستالژی شده بود، صدای که با روشن شدن هر مک پرو یی به گوش میرسید و یادآور مراسم تمرکز گیری بوداییان بود ، اما وقتی دستگاه شروع به انجام کاری جدی می کرد بیشتر به صدای تونل باد شبیه بود. اگر با این دستگاه ها کار کرده باشید سکوت مک پرو جدید برای شما غیر قابل باور است. برای شنیدن صدای آن حتما باید گوش خود را به بالای دستگاه نزدیک کنید جایی که دقیقا فن دستگاه قرار گرفته تا صدایی بشنود وهنگامی که دستگاه درحال پردازش تصویر برای چهار نمایشگر 4K است صدای آن دریک اتاق معمولی قابل شنیدن است که البته تمام این ها به لطف سیستم خنک کننده ی ویژه و فن قدرتمند آن است.

خنک ماندن

گفتیم که برای شنیدن صدای دستگاه باید گوشتان را بالای دستگاه بگیرید تا صدای آن رابشنوید. اما در حین یک پردازش قوی اگر این کار را انجام بدهیم متوجه حرارت فوق العاده دستگاه و کارکرد عالی هسته خنک کننده و فن دستگاه خواهید شد هسته خنک کننده یک مثلث آلمینیومی است که یک زاویه آن Cpu و دو زاویه ی دیگر آن را Gpu ها در بر گرفته اند. فن در بالای هسته قرار دارد وهوا را از زیر هسته به سمت بالای آن هدایت می کند وهمه ما میدانیم این روش دقیقا با مکانیک هوای گرم وسرد همخوانی دارد. درتمام مراحل کار با دستگاه شما به راحتی میتوانید به بدنه دستگاه دست بزنید و آن به هیچ وجه داغ نخواهد بود، چون تمام گرما از بالای دستگاه بیرون خواهد رفت.

درگاه ها

درگاه ها در مک پرو جدید نورانی شده اند این دستگاه مجهز به چهار درگاه USB 3 ، شش تاندربولت 2، دو کارت شبکه ی گیگابیت یک HDMI و دو خروجی صوتی است. دستگاه مجهز به حس گر حرکتی است که وقتی شما برای اتصال ویا جدا کردن یک پورت آن رابچرخانید درگاه ها را درخشان میکند تا به راحتی بتوانید درگاه مورد نیاز خود را بیابید.

سرعت

بگذارید از اصل ماجرا دور نشویم همه کسانی که قصد خرید مک پرو را دارند بزرگترین ومهمترین سوالشان درباره ی سرعت است.
آیا این دستگاه سریع است؟ بله ، سریع وبی بدیل در سرعت. امتیازهای بنچمارک مک پرو خیره کننده است. بنچمارکها گواهی مناسب بر این موضوع است.

طراحی

ممکن است در نگاه اول شما را به یاد سطل زباله ی دفتر کارتان بیاندازد و از لحاظ وزن بسیار سنگین تر از ظاهراش باشد، دستگاهی با ده اینچ ارتفاع (درست به اندازه ی یک آی پد) و شش اینچ قطر و پنج کیلو وزن وبدنه ی فوق العاده درخشان که به راحتی می توانید نمونه ی اثر انگشت ازروی آن جمع آوری کنید. اما درکل بسیار زیبا وچشم نواز است. دستگاهی چشم نواز که درکنار نمایشگر 4K شما به سختی شبیه یک کامپیوتر به نظر می رسد.

قیمت

آیا مک پرو گران است ؟ روی کاغذ ممکن است این طور به نظر برسد اما در مقایسه باسایر مک پرو ها این دستگاه به قیمت مناسبی عرضه شده. ممکن است در مقایسه باسایر کامپیوترهای حرفه ی گران به نظر بیاید. اما اگر کاربر این گروه رایانه ها باشید می دانید که این دسته از رایانه ها برخلاف توان بالا از عمر کوتاهی برخوردارند ، اما کاربران مک پرو می دانند عمر چهار یا پنج ساله برای یک مک پرو اصلا زمانی طولانی به نظر نمی رسد. یک مک پرو چهار ساله هنوز هم به راحتی از پس وظایف محوله بر می آید.

جمع بندی

مک پرو جدید ظاهری شبیه به هیچ رایانه ی دیگری ندارد.چون این رایانه شبیه به هیچ رایانه ای که تا به امروز دیده اید نیست. با بازنگری در طراحی قطعات داخلی فرصت باز طراحی کل دستگاه ایجاد شده و با طراحی همه قطعات بر گرد هسته حرارتی دستگاهی بسیار کوچکتر، سبکتر، ساکت تر و توانی بالاتر از حد تصور حاصل شده. حالا رایانه ی رومیزیی طراحی شده که جای خود را بر روی میز باز کرده. کلیه قطعات این دستگاه در امریکا طراحی و تولید شده. دلیل قیمت بالای این دستگاه را شاید بتوان علاوه بر کیفیت تولید آن در امریکا دانست.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373