لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کالبد شکافی یک اختراع – تاچ ای دی

کالبد شکافی یک اختراع – تاچ ای دی

کالبد شکافی جدیدترین اختراع و فن آوری به کار رفته در تاچ ایدی

دو اختراع ثبت شده به نام اپل در آخرین گوشی و شاهکار شرکت، ایفون 5 اس به کار رفته .با اختراع نرم افزار و سخت افزار خاص توسط اپل ،فناوری تاچ ایدی امروز تنها با یک فشار در خدمت کاربران ایفون 5 اس قرار گرفته تا از شخصی‌ترین اطلاعات ان‌ها بالاترین محافظت را انجام دهد.

امروز قصد داریم با روشن کردن تمام زوایای این فن آوری، آن را به زبان ساده برای دوست داران فن آوری و علاقه‌مندان اپل بیشتر شرح دهیم ،تا بدانیم واحد “قلمرو امن(Secure Enclave)” در چیپ A7 چگونه اثر انگشت کاربر را تجزیه و تحلیل می‌نماید.

قلمرو امن در چیپ A7

به جای ذخیره سازی تصاویر واقعی از اثر انگشت ،اپل از یک اثر انگشت نقشه کشی می‌کند و آن را به داده های رمز گزاری شده تبدیل می‌کند تا سارقان نتوانند اطلاعات را از یک دستگاه که میزبان آنان شده خارج کنند. این مکانیزم تنها به کاربرانی که انگشتشان معتبر شناخته شده اجازه دسترسی می‌دهد، و هیچ راه دیگری وجود ندارد.

فلو چارت اثر انگشت

این اختراع اپل شامل یک روند فروپاشی کامل است، که نقشه های انگشت را به نوعی جمع کنترلی، تابع هش، و یا هیستوگرام تبدیل می‌کند. به عنوان مثال هر نقشه رمز گذاری شده دارای یک خط میانی اصلی است و هر قسمت دارای چند خط دیگر با جزئیات کمتر می باشد. یک الگوی نمونه می‌تواند یک هیستوگرام از، یک زاویه‌ی شایع باشد ،به عنوان مثال یک زاویه‌ی دوبعدی از زوایای مشترک. الگوی نمونه می‌تواند در هر اسلات شامل مقدار متوسط ​​بیش از یک بردار مربوطه از نقشه باشد. الگوی نمونه می‌تواند شامل کوچک‌ترین یا بزرگ‌ترین مقدار در یک بردار مربوطه از نقشه باشد، یا می‌تواند تفاوت بین بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین مقدار در بردار مربوطه از نقشه باشد.

عملکرد منطقه امن

نکته جالب در مورد ثبت اختراع “قلمرو امن” مخترع اصلی آن است، وین وسترمن. او یکی از مخترعان فن آوری چند لمسی (multi touch) است که شرکت اپل در نهایت آن را خریداری و به عنوان ویژگی کلیدی در پروژه‌ی میلیارد دلاری آیفون استفاده کرد. از سال 2005 که شرکت فینگر ورکز (Fingerworks) توسط شرکت اپل خریداری شده ، وسترمن یک مهندس ارشد در اپل است.

قطعات تاچ ایدی

اپل بخش‌های مختلف تشکیل دهنده حسگر اثر انگشت تاچ ایدی را در تبلیغ‌های بازاریابی خود نشان داده. در تصویر زیر می‌توانید کاربرد هر قسمت را ببینید.

توضیح تاچ ایدی

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420