لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هزینه 14.5 هزار میلیاردی اپل برای کریستال یاقوت

هزینه 14.5 هزار میلیاردی اپل برای کریستال یاقوت

 

کارخانه تولید کننده کریستال یاقوت، “GT Advanced Technologies“، توافقی مهم و پرسودی با اپل انجام داده است. مدیران کوپرتینو ، قراردادی با “GT” منعقد کرده که طی آن، “GT” موظف است در ایالت آریزونا، مواد اولیه کریستال یاقوتی که در حسگر اثر انگشت آیفون 5S مورد استفاده قرار گرفته است را تولید کند. اپل نیز به عنوان پیش پرداخت 578 میلیون دلار به این شرکت بابت 5 سال ،که از سال 2015 آغاز می شود، پرداخت می کند.

در این قرار داد آمده اپل در آریزونا کارخانه اصلی تولید کریستال را خواهد ساخت و GT نیز متعهد کشته دستگاه ها و تکنولوژی های خط تولید را تامین نماید. همجنین GT موظف به استفاده از تکنولوژی هایی شده که هزینه تولید این کریستال فوق العاده سخت را کاهش دهد.

لازم به ذکر است این کارخانه نیز مانند مقر دردست ساخت جدید اپل، یعنی بشقاب پرنده اپل تمام انرژی مصرفی اش را از انرژی های تجدید پذیر تامین خواهد کرد.

 

touchid_hero_2x.jpg

 

برای شروع، اپل به این شرکت فشار زیادی واردی نمی کند، اما حداقلی برای تولید این قطعه در نظر گرفته است. برای “GT” ،این یک معامله پرسود بوده است.

 

سوال اینجاست که GT دقیقا چه قطعات یا مواد اولیه ای را تولید خواهد کرد. از کریستال یاقوت در لنز دوربین آیفون 5 و حسگر اثر انگشت آیفون 5S استفاده می شود. اپل به تازگی از این ماده خوشش آمده، چرا که پس از الماس، کریستال یاقوت سخت ترین ماده در جهان است.

 

در ماه سپتامبر، شرکت ثبت اختراعات و اکتشافات و نوآوری های آمریکا، اختراعی به نام شرکت اپل مبنی بر “نحوه استفاده از کریستال یاقوت در دستگاه های الکترونیکی “را به ثبت رسانید. جزئیات این اختراع قابل مشاهده برای عموم است. اپل همواره در حال تحقیق برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر از این ماده سخت است، به همین دلیل با شرکت GT این قرارداد بزرگ را بسته است.

 

با توجه به مبلغ بسیار بالای این قرارداد و تلاش اپل برای انحصاری کردن حق استفاده از این فناوری ، احتمالا اپل کابرد های دیگری علاوه بر دروربین و  Tuoch Idبرای این ماده یافته است .

این خبر شاید نوید دهنده آیفونی به سختی الماس باشد .

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373